Azért használunk cookie-kat, hogy eredményesebbé, gördülékenyebbé és kellemesebbé tegyük felhasználóink számára a webhely használatát. Az általunk használt cookie-kkal és a letiltásukkal kapcsolatos tudnivalókért kattintson ide.
Éjszakai lámpa

Éjszakai lámpa

1
1(29 termék)
-- Ft
TRIO R57051101 Dora 1W 90lm 3000K fehér asztali lámpatest
-- Ft
TRIO R57080101 Aruba 1W 70lm 3000K fehér asztali lámpatest
-- Ft
TRIO R55086101 Jamaica 2W 25lm 3000K fehér asztali lámpatest
-- Ft
Műanyag mackó LED-es éjjeli fény
-- Ft
TRIO R52041142 DJ 4,5W 600LM állítható színhőmérséklettel fekete asztali lámpa
-- Ft
TRIO R52041101 3W LED/ 3000-6000K/ 250Lm asztali lámpa
-- Ft
TRIO R57090101 Haiti 1W 70lm 3000K fehér asztali lámpatest
-- Ft
TRIO R57010101 Barbados 2W 130lm 3000K fehér asztali lámpatest
-- Ft
EMOS P3306 3LED éjjeli fény
EMOS P3306 3LED éjjeli fény
Rendelhető
2.199 Ft
-- Ft
Emos P3313 LED USB-s éjjeli fény
-- Ft
Emos P3380 Dino 35lm 3xAAA éjjeli lámpa
1
1(29 termék)

Az éjjeli lámpa helyes használata

 

Az éjjeli lámpa hasznos és szükséges kiegészítője lakásunknak, de használatával kapcsolatban nem árt pár dologgal tisztában lenni.

 

Funkció és előnyök

 

Sok családban használnak valamilyen jellegű éjjeli fényt. Nem vagyunk egyformák, az elalváshoz, alváshoz kapcsolódó szokásaink is egyénenként, akár életkoronként is változhatnak. Sok gyerek nem szeret sötétben lenni, sötétben aludni, de ez az életkor előre haladtával változhat. Felnőtteknél is előfordul, hogy egyes stresszesebb életszakaszokban újra megnyugtató számukra, ha némi fény mellett alhatnak el. De az éjszakai fény használatának általában leginkább praktikus okai vannak. Például nagyon sötét a mellékhelyiségbe vezető folyosó, és nem szeretnénk a villanyt felkapcsolni, hogy ne menjen ki a szemünkből az álom. A gyerekek szobájába is jó, ha be tudunk úgy osonni, hogy szükség esetén (pelenkázás, szoptatás vagy egy egyszerű rutinellenőrzés stb.) lássunk is valamit, de a (másik) gyerek ne ébredjen fel. Ilyen vagy olyan okból kifolyólag sokan használnak valamilyen éjszakai fényt.

 

Változatok

 

A nagy keresletnek köszönhetően a kínálat is bőséges. A hagyományos, hálózatról üzemelő változatok között is megtalálható a hagyományos asztali vagy fali éjjeli lámpa éppúgy, mint a kicsik szívének kedves, mesefigurás dekorral ellátott gyerek éjjeli lámpa. Létezik már konnektoros éjjeli fény is, ahol közvetlenül a (kisméretű) lámpatestre szerelnek egy villásdugót, így az egyenesen a konnektorba dugható és onnan üzemeltethető. Tulajdonképpen bármilyen meglévő világítótest is funkcionálhat éjszakai fényként, ha egy nagyon gyengén világító, kis teljesítményű égőt teszünk bele. Ha a búra átlátszó, dekoratív hatást érhetünk el a most nagyon divatos, régies hatású, úgynevezett filament égőkkel. A led világítás korában igen elterjedt az elemes éjjeli lámpa is, hiszen a halványan világító égő nagyon kevés energiát fogyaszt, így akár ceruzaelemekről is sok-sok órán át üzemeltethető. Sokan a mozgásérzékelős éjszakai fényre esküsznek, amelynél még a fel-le kapcsolást is megspórolhatjuk, hiszen, ha mozgást érzékel, magától felkapcsol, aztán bizonyos idő elteltével magától elalszik.

 

Egészségügyi szempontok

 

Az ember azonban természeti lény, bármennyire is elfeledkezni látszunk erről. A testünk megfelelő működéséhez arra is szükség van, hogy éjszaka teljes sötétségben legyünk, mint ahogy tettük évezredeken keresztül.  Kutatók arra figyelmeztetnek, hogy a folyamatos éjszakai világítás nagyon megterheli a szervezetünket, mert fényben nem tudjuk magunkat megfelelően kipihenni, és ez számtalan probléma forrása lehet. Szervezetünk sötétedéskor termelni kezdi a melatonin nevű hormont, amelynek hatására elálmosodunk. Szintén sötétben, főleg éjfél előtt termelődik a növekedési hormon is. (Ezért is fontos, hogy a gyerekek (is) már jóval éjfél előtt elaludjanak.) A legcsekélyebb fény is megzavarja ezeknek a hormonoknak a termelődését, amelynek következménye lehet az elhízás, depresszió, növekvő hajlam a diabéteszre és egyéb betegségekre. Vizsgálatok bebizonyították, hogy még a kikapcsolt elektromos eszközök vagy a töltőn lévő laptop picike led fénye is zavarja a belső biológiai óránkat, mert az agy csukott szemmel is érzékeli a fényt és ébrenléti üzemmódban működik, pihenő üzemmód helyett.

 

Mi lenne tehát a megoldás? Tartsuk sötétben a félő gyerekünket? Semmiképpen sem! Használjuk nyugodtan egy gyenge éjjeli fényt, míg elalszik a kicsi, de utána kapcsoljuk le a világítást. Egész éjszaka, folyamatosan sehol ne égjen lámpa. Sötét folyosókon kiváló a mozgásérzékelős éjszakai fény, amely valóban csak ott és addig világít, amíg szükséges. Már ennyi odafigyeléssel is sokat tehetünk saját magunk és családunk egészsége érdekében.